Mua ärsyttää kans tuo painokeskustelu AINA ruokapöydässä, jos siinä on muutama ihminen. Musta tuntuu, että aina kun jotkut kerääntyy syömään yhdessä, siinä aletaan puhua kalorimääristä ja laihduttamisesta ja painonhallinnasta...ja miten nyt ei saisi ottaa tätä kakkua tms, kun se pian näkyy taas vyötäröllä jne. Ja miten se ja sekin on onnistuneet laihduttamaan niin ja niin paljon.
Mä olen joskus miettinyt, että johtuuko nuo keskustelut minusta. Alkaako ne ihmiset pelkäämään, että kun ne istuu mun kanssa samassa pöydässä ja syö siinä niitä herkkuja, niin niistä tulee samanlaisia kuin minä. Vai käydäänkö nuo keskustelut oikeasti myös silloin, kun paikalla on ainoastaan normaalipainoisia ihmisiä?
Ärsytti myös kaupassa suunnattomasti yks päivä, kun kävin hakemassa kärryyn oivariinipaketin rasvahyllystä. Niin joku normipainoinen keski-ikäinen nainen tuijotti mua koko sen ajan kun rasvahyllylle kävelin ja sieltä pois. Ja katseesta huokui sääliä. Oikein näki, että hänen olisi tehnyt mieli tulla luennoimaan mulle rasvojen vaaroista ym. (ja moinen luennointi olisi ollut ihan turhaa, itse kun uskon enemmän karppauksen saloihin anyway

)